måndag 20 november 2017

Som att vi alla är SJ såhär första dagen av kyla

Kylan biter tag extra hårt den första dagen. Den liksom överraskar alla fast det är 20 november.  Det är som att vi alla blir SJ: Totalt oförberedda på vinterväder fast att det kommer varje år. Man liksom står där i garderoben 5 minuter för sent och drar fram barnens vinterkläder. Min egen vinterjacka gick sönder förra året vilket slog mig just idag, när tempen krupit under 0 och lite till. Med dubbla vårjackor kilade vi ut till bilen och skrapade små titthål på alla rutor. “jag hjälper dig se mamma. Jag ser lite ut här!” Mer hann vi inte.. Sen iväg på nydubbade däck. Jag hade planer, det hade jag. På växter som skulle grävas upp och flyttas. Skyddas. Nu kan det vara för sent. Eller inte, kanske hinner jag innan marken bestämmer sig för att det sista spadtaget är slaget. Kanske det kanske.
#gå in egen väg #slådigfri #gnodla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar